12 Şubat 2011 Cumartesi

HAY AKSİ, EVLERİN ARASINDA BİRAZ YEŞİLLİK Mİ UNUTULMUŞ !!??!!

Türk Hava Kurumu üyelerinin de katıldığı 1947 model çok maksatlı Antonov-2 isimli çift kanatlı nakliye uçağı ile gerçekleştirilen uçuşlarda, gazeteci dostlarımla nostaljik bir uçuş yapmanın tadını çıkarttık.

Antalyalı'lara havacılığı sevdirmek ve THK'yı tanıtmak amacıyla halk uçuşları gerçekleştirdiklerini söyleyen THK Antalya Şube Başkanı Vasıf Yüceliş, uçuşlara özellikle havacılık kulüplerinin büyük ilgi gösterdiğini anlattı.
Kendisiyle uzun yıllardır tanışırız. Çok değerli bir pilot, çok değerli bir komutan ve çok değerli bir insandır. Yüceliş’in gökyüzüne olan sevdasını, gökyüzünden Antalya’yı izlediğimde çok daha iyi anladım.

Gazeteci gözüyle uçtuğunuzda gördüğünüz manzara karşısında içiniz biraz daha acıyabiliyor. “Türkiye’nin incisi Antalya” nın, 250 metre yükseklikte seyreden bir kargo uçağının penceresinden, objektifime takılan karelerini incelediğimde, çarpık bir kentleşme ve estetikten yoksun bir mimariden başka bir şey göremedim ne yazık ki…

Dağlar, taşlar ev olmuş. Uzunlu kısalı, şekilli şekilsiz binaların arasındaki yollar bile neredeyse doğru düzgün görülmüyor.

THK’nın halka havacılığı sevdirmek ve kurumu tanıtmak için yapmış olduğu bu çalışma gerçekten son derece anlamlı… Halkımız, içinde yaşadığı şehre gökyüzünden bakarak, nasıl bir yanlışlığın parçası olduğunu belki daha iyi anlar böylelikle…

300 kareden fazla fotoğraf çektim ama hepsindeki tablo aynı… İnanın, resimlerdeki karmaşaya bakarken bile yoruldum. Bir de bu şehrin içinde yaşayıp yorulmamak mümkün mü?

Benim bu konuyla ilgili iki farklı uçuş grubu önerim olabilir. Öncelikle bu şehrin tarihinde bu imar planlarını onaylayanları ve hayata geçmesine göz yumanları o uçağa bindirelim ki, yıllar boyu süren özverili ve başarılı (!) çalışmalarının sonuçlarına bir de gökyüzünden bakma fırsatı elde etsinler. Uçağımız havaalanına iniş yaptığında yıllardır bekledikleri “madalya”larını da takdim ederiz kendilerine! Fena mı olur? Bir taşla iki kuş!

Diğer uçuş grubumuz da hala rant peşinde koşan, mevcut imar planlarıyla kocaman bir şehri mahvetmek uğruna kazanç elde etmeye devam eden yatırımcılardan oluşsun. Binaların arasında çok dikkatli bakıldığında belli belirsiz görülebilen küçük yeşillikler kalmış. O küçük yeşil alanlar belli ki gözden kaçmış. Sevgili yatırımcılarımıza da oraları gösterelim gökyüzünden! Gözleriyle görmek varken, harita üzerinde boşa vakit kaybetmesinler!!!

Yıllardır bu şehrin yeşil alanlarına ev yaptık, site yaptık, apartman yaptık, yollarını da raylı sistemlerle daralttık. En iyisi halkımız havacılığı bir an önce sevsin de, birkaç yıla kadar yer yüzünde yaşam alanı kalmayacağından hep birlikte gökyüzüne taşınırız!…






1947 yılından beri birçok ülkede başarıyla kullanılan çift kanatlı bir nakliye uçağı. 18000’den fazla üretilmiş. An-2’ler nakliye, eğitim, yangınla mücadele, zirai ilaçlama gibi çok değişik rollerde görevlendirilmişler.

An-2 specifications/doneleri: crew/mürettebat: 2-3, passanger/yolcu: 8-12, engine/motor: 1 ad. Shvetsov ASh-62IR , power/motor gücü: 735 kW, wingspan/kanat açıklığı: 18.2/14.2m, length/uzunluğu: 12.7m, height/yüksekliği: 4.1m, wing area/kanat alanı: 71.4m2, max take off weight/azami kalkış ağırlığı: 5450kg, empty weight/boş ağırlığı: 3350kg, max velocity/azami hızı: 250km/h, cruice velocity/seyir hızı: 220km/h, ceiling/tavanı: 5000m





11 ŞUBAT 2011/ 250 METRE'DEN ANTALYA































HAYATIN İÇİNDEN - 11 ŞUBAT